From Trash To Art – Docu online!

Bas Remmers en Erwin Geldermans

Bas Remmers en Erwin Geldermans

Vlak na de release van mijn single “Fuck de PVV” kwam ik via internet in contact met Bas Remmers. Hij volgde vanaf dat moment mijn activisme en toen hij een expositie organiseerde samen met Erwin Geldermans in het pand van Smahk te Assen vroeg hij me een zaal in te richten met flyers en spandoeken die ik in het verleden had gemaakt voor demo’s en acties. De expositie heette “Things I have Learned“en de opening was op Vrijdag 14 juli 2017. Een andere deelnemer aan de expositie was Sanne Rog (artiestennaam Shanx) en ik ontmoette haar daar. Sanne maakt kunst door het aan elkaar lassen van stukjes metalen afval-materiaal tot vaak post-apocalyptische werken. De kunst van haar sprak me aan en in mijn achterhoofd zat al lang het plan meer met film te gaan doen. Ik stelde haar voor dat ik een mini-documentaire over haar zou maken. Ze vond het een goed idee en het resultaat is er nu. Bas en Erwin zijn ook te zien in beeld. De muziek die ik gebruikte in de film is van twee Groninger punk-bands: Malamondo en de Fuckups.

11 november was de presentatie in het Groninger Forum Images en 25 november in de Noabershop te Assen.
Hiernaast zie je de poster van de presentatie in Assen.

Ik ben blij dat het gelukt is en ook dat Sanne enthousiast was over het plan. Niet alleen haar kunst is bijzonder, Sanne als mens is dat minstens zo: authentiek, eigenzinnig en integer.

Mijn volgende project wordt een mini-docu over de Groningse band B.O.T. Opnames daarvoor heb ik al gemaakt maar ik mag nog door al die gigabytes heen om van al dat materiaal een eindproduct te maken.

Maar dat komt later. Voor nu is hier de docu zelf en een video-opname van het optreden van de Fuckups tijdens de presentatie in Assen. Enjoy!

Obed


This entry was posted in algemeen, film, kunst. Bookmark the permalink.