Ierland 2018 (reisverslag)

Omdat ik in mijn leven zo weinig buiten Nederland was leek het me tof weer eens een reis in te plannen – de laatste paar jaar bleef ik altijd thuis tijdens vakanties maar dit jaar dus niet. De keuze viel op Ierland. Eerder was ik al eens in Schotland en dat was erg de moeite waard. Ierland moest er dus ook nog eens van komen.

Om er te komen reisde ik per vliegtuig omdat ik maar een week de tijd had. Ik had nog nooit gevlogen en heb last van hoogtevrees maar iedereen vertelde me dat vliegangst en hoogtevrees twee verschillende dingen zijn en dat bleek gelukkig ook zo te zijn.

Ierland is een prachtig land met erg vriendelijke mensen. Bossen, bergen, strand, zee en rotsen, het is er allemaal. Voor 40 euro koop je een LEAP card waarmee je een week lang gratis met openbaar vervoer kan reizen. In kroegen is er veel livemuziek maar ik heb mijn tijd voornamelijk besteed aan het wandelen in natuurgebieden in de omgeving van Dublin. Ik had mijn camera mee om wat foto’s te maken.

Het land is niet goedkoop, zeker in de toeristische gebieden van Dublin. Ik was er een kleine 15 euro kwijt voor een pint en een glas whisky.

Ik hoop er zeker nog een keer heen te gaan om meer van het land te zien.

Hieronder wat foto’s en een filmpje wat ik maakte vanuit het vliegtuig.

This entry was posted in algemeen, fotografie, reizen. Bookmark the permalink.