Groningen tegen Baudet

Ongeveer een week geleden kwam ik er toevallig achter dat Thierry Baudet en zijn Forum voor Democratie van plan waren Groningen te bezoeken om zijn kiezers te bedanken.

Omdat ik zijn ideeën over bijvoorbeeld vrouwen en de in zijn ogen superioriteit van de witte westerse mens en zijn cultuur totaal verwerpelijk vind leek het me de moeite waard te proberen in eigenlijk veel te korte voorbereidingstijd toch iets op poten te zetten. Met hulp van Vincent, Joe en anderen is dit toch best goed gelukt. Ik ontwierp een flyer en een spandoek en bestelde deze. En mailde een persbericht door.

Al met al waren er zo’n 20 demonstranten. Er werden gesprekken gevoerd met omstanders en sympathisanten van Baudet’s beweging en flyers uitgedeeld. Meera Hayes van Women’s March Groningen was bereid te spreken (scrol naar beneden voor het filmpje).

het spandoek wat ik maakte voor de manifestatie © Obed Brinkman

het spandoek wat ik maakte voor de manifestatie

Floor en Meera van Women's March Groningen ::: foto: Obed Brinkman

Floor en Meera van Women’s March Groningen

Liz in gesprek met een Baudet Symphatisant ::: foto: Obed Brinkman

Liz in gesprek met een Baudet Symphatisant

Women's March Groningen, AFA Noord en Comité Groningen Tolerant

Women’s March Groningen, AFA Noord en Comité Groningen Tolerant

de politie was er ook ::: foto: Obed Brinkman

de politie was er ook


mijn videoverslagje van de middag

lees meer over Thierry Baudet in de column van Joke Kaviaar

uitspraken gedaan door mensen van Forum voor Democratie

Obed

This entry was posted in algemeen, antifascisme, islamofobie, seksisme, vluchtelingen. Bookmark the permalink.